HIPERPIGMENTACIJA

Kako prehranom možemo utjecati na pojavu neželjenih mrlja na licu – hiperpigmentaciju?

Prema znanstvenim istraživanjima uzroci pojave hiperpigmentacije mogu biti posljedica unutarnjeg stanja organizma ili pod utjecajem vanjskih uvjeta, kao što su npr. hormonalna neravnoteža, promjene balansa hormona za vrijeme trudnoće i/ili dojenja, kontracepcijske pilule, razne infekcije, visoka razina šećera u krvi, problemi sa štitnjačom, pretjerano izlaganje suncu, trauma kože i slično.

 

Nutricionističko rješenje – otkrivanje tajnih puteva hrane u organizmu

Za bolji balans potrebno je iz prehrane eliminirati namirnice/hranu koje naše tijelo ne može apsorbirati, odnosno otkloniti sve ono što nije zdravo za nas. Tu dolazimo do nutricionističko- biokemijske dijagnostike – testova intolerancije na hranu.

Tijekom svakog obroka probavni sustav tijela ima zadatak probave unesene hrane. Probaviti hranu znači razgraditi hranjive namirnice na njihove najmanje sastavne jedinice koje se onda mogu apsorbirati u organizam. Glavne skupine hranjivih tvari jesu masti, bjelančevine i ugljikohidrati, a njihove su osnovne sastavne jedinice masne kiseline, aminokiseline i jednostavni šećeri (glukoza, fruktoza i dr.).

Kada osoba s intolerancijom unese određenu hranu na koju je preosjetljiva, njezin imunosni sustav reagira na način da prepoznaje karakteristične proteine određene namirnice kao „neprijatelja“ te reaktivno proizvodi povećanu količinu specifičnih antitijela. Nazivaju se IgG antitijela, a njihov je zadatak onesposobiti antigene, odnosno sve ono što smatraju antigenima. Ti su antigeni ustvari probavljeni proteini hrane koji iz probavnog sustava ulaze u krv, ali tijelo je nesposobno prepoznati ih kao hranu, nego kao štetne i invazivne tvari i počinje se braniti.

Antitijela „hvataju“ antigene i formiraju imunokomplekse koje imunosni sustav jednostavno uništi ako se hrana na koju smo intolerantni jede rijetko. Ako se „štetna“ hrana jede često, ili se nastavi jesti i nakon utvrđene intolerancije, tijekom vremena dolazi do oštećenja sluznice probavnog sustava (crijeva) što rezultira nagomilavanjem imunokompleksa u različitim dijelovima tijela.

Ovisno o slaboj točki svake osobe, doći će do pojave simptoma u različitim organima: zadržavanja vode i porasta tjelesne mase, kronične upale zglobova, tegoba u funkciji probavnog sustava, umora, upale sinusa te dermatoloških problema kao što su pigmentne mrlje, akne, ekcemi, dermatitis, kožne upale i slično.

Nakon testiranja potrebno je iz prehrane izbaciti hranu na koju ste intolerantni. Hrana na koju pokazujete intolernaciju jest ona hrana koja šteti vašem tijelu i vašim crijevima. Crijeva su naš drugi mozak.

 

Nutricionističke preporuke u borbi protiv hiperpigmentacije:

Potrebno je smanjiti unos ugljikohidrata balansiranim načinom prehrane. Prevelika količina ugljikohidrata u vašem tijelu dovodi do poremećaja glukoze u krvi što može utjecati na neravnotežu hormona. Potrebno je smanjiti unos rafiniranih ugljikohidrata kao što je šećer. Hrana bogata visokim udjelom ugljikohidrata koju treba izbjegavati jest: šećer i sirupi, brašno, pekarski proizvodi, grickalice, alkohol, slatka zaslađena pića.

Potrebno je konzumirati više voća i povrća, cjelovite žitarice, grahorice, mahunarke, orašaste plodove, sjemenke, meso, ribu, začinsko bilje.

Potrebno je izbjegavati brzu hranu te smanjiti unos kave i alkohola.

Tijekom dana preferirajmo negaziranu vodu, nezaslađene biljne čajeve, svježe cijeđene prešane sokove.

 

 

Drugo bitno pravilo jest unositi dovoljnu količinu antioksidansa

Oni pomažu štititi naše tijelo od upalnih procesa, jačaju obnovu stanica i štite nas od slobodnih radikala.

Antioksidansi u hrani: vitamin C, vitamin E, vitamin A, flavonoidi, beta-karoten, likopen, lutein, selen.

Primjer hrane s visokim udjelom antioksidansa: bobičasto voće – borovnice, brusnice, kupine, maline, šipak, kivi, zatim grah, povrće – rajčica, luk, artičoke, brokula, zeleno lisnato povrće – kelj, špinat, blitva, bosiljak, začini – kurkuma, cimet, klinčić, kim, đumbir.

Dodaci prehrani – suvremeni superjunaci! 

Ubrzani ritam života doista ostavlja malo vremena za pažljivu brigu oko cjelodnevne izbalansirane prehrane, stoga postoji suvremena pomoć u vidu dodataka prehrani koji olakšavaju život. U svoju prehranu možete uvrstiti određene dodatke prehrani prema preporuci liječnika i/ili nutricionista

 

Briga o prehrani usko je povezana s brigom o zdravoj i lijepoj koži

U našoj želji i trudu da izgledamo lijepo, njegovano i zdravo znatno nam pomaže briga o prehrani. Ako problemu hiperpigmentacije pristupimo kompleksno i pronađemo izvorište u intoleranciji na hranu i/ili nepovoljnom načinu prehrane i unosu negativnih namirnica u naše tijelo, bitno povećavamo šanse sveobuhvatnog djelovanja na poboljšanje izgleda naše kože.

Koža će nam biti zahvalna, a odraz zdrave prehrane vidjet će se u njezinu blistavu izgledu. Sreća zbog rješavanja problema hiperpigmentacije sažeta je poruci: Lijepa izvana i iznutra!

Leave a Comment

Your email address will not be published.