Za vaše najbolje zdravlje i najsretniji mikrobiom do sada

Evo zašto su zdrava crijeva zaista važna i što možete učiniti kako biste poboljšali svoje zdravlje. Pitali smo Mikhailu Todd, certificiranu trenericu za integrirano prehrambeno zdravlje, specijaliziranu za zdravlje crijeva i psihologiju prehrane, za padove.

WelleCo (W): Zašto je gastrointestinalni trakt toliko važan za naše cjelokupno zdravlje?

 Mikhaila Todd (MT): Gastrointestinalni (GI) trakt visoko je specijalizirana probavna cesta duga 30 stopa, od usta do anusa. Izvlači hranjive sastojke iz hrane koju unosite i isporučuje energiju do svake stanice u vašem tijelu. Neravnoteža bakterija, mehaničke blokade i drugi problemi mogu stvoriti smetnje u nesmetanom funkcioniranju vašeg probavnog sustava, uzrokujući probleme od trbušne smetnje od nadutosti do kroničnih bolesti. Najvažniji je dio GI trakta vaša bakterijska zajednica u crijevima poznata kao mikrobiom. Sastoji se od milijardi živih bakterija (otprilike 35 000 različitih sojeva) koje su zajedno s vama evoluirale radi uštede energije prenošenjem vanjskih izvora. Bakterije u vašim crijevima stvaraju vitamine, pomažu u zaštiti od patogena, uklanjaju toksine, služe kao interna ljekarna stvaranjem prirodnih antibiotika, uravnotežuju razinu hormona i pomažu vam u probavi hrane. Primjerice, kada jedete povrće, vaše tijelo razgrađuje ugljikohidrate do glukoze, a ostatke (neprobavljiva vlakna) bakterije konzumiraju poput usisavača koji se hrani vlaknima koja ne možete probaviti.

W: Kako naša crijeva utječu na zdravstvene aspekte koji, čini se, nemaju nikakve veze s probavom?

 MT: Kad su vam crijeva nezdrava, ugroženo je cijelo tijelo. To je zato što probavni, imunosni, živčani i endokrini sustav međusobno komuniciraju. Kad vam crijeva ne funkcioniraju pravilno, procesi ostalih sustava mogu biti ugroženi. Kronične bolesti poput artritisa, dijabetesa i depresije mogu se pratiti do nadraženog i upaljenog crijeva. Čak i manje bolesti, poput zatvora, stanja kože, nedostatka libida, bolova i umora izravno su povezane s disfunkcijom crijeva. Uz to, oštećena crijeva mogu smanjiti izlazak toksina iz tijela, što dovodi do preranog starenja.

 W: Što utječe na zdravlje crijeva?

 MT: Vrsta porođaja, prehrana tijekom dojenačke dobi (hranjenje majčinim mlijekom ili ne), prehrana tijekom odrasle dobi, uzimanje antibiotika (u lijekovima, kao i u neekološkom tvorničkom mesu u kojem su prisutni rašireni antibiotici, a zatim se unose), kemikalije u koži/kući  proizvodi za čišćenje ili prskani po hrani, na plastiku Tupperware, genetika i stres.

 W: Mogu li naše emocije utjecati na zdravlje?

MT: Između mozga i crijeva prisutna je stalna dvosmjerna komunikacija. Simptomi poremećaja crijeva često idu ruku pod ruku s poremećajima raspoloženja poput anksioznosti i depresije. Serotonin, neurotransmiter sreće, proizvode ponajprije crijeva, kao i noradrenalin i dopamin. Stres može nastati i u crijevima i u umu, a budući da tijelo ne može isključiti akutni stresni odgovor, može rezultirati distresom u gastrointestinalnom traktu. Crijeva su ujedno i vaš najveći osjetni organ, pa „osjećaji u crijevima“, „leptirići u trbuhu“ i „želudac koji je svezan u čvor“ mogu utjecati na vaše emocije i obrnuto.

 W: Kako znati kada naša crijeva nisu zdrava ili ne rade optimalno?

 MT: Simptomi mogu varirati od nadutosti, žgaravice, plinova i stanja kože do moždane magle, osjetljivosti na hranu i nesanice. Ako vjerujete da imate problema s probavom, najbolje je posjetiti liječnika i zatražiti testiranje. Prvi znak mogu biti oblik i učestalost stolice (varira od osobe do osobe zbog vremena prolaska, idealno je jednom dnevno do triput dnevno.

 

 Zdravlje crijeva s prebiotikom inulinom

W: Kako mogu održavati zdravlje crijeva?

 MT: Dijeta je najmoćniji utjecaj na vaš crijevni mikrobiom. Zapadnjačka prehrana, teška zbog mesa i prerađene hrane, povezana je s disbiozom, poremećajem u crijevnim bakterijama. Najbolja je stvar za vaša crijeva jesti raznoliko sezonsko svježe voće i povrće i cjelovite žitarice i smanjiti unos mesa koje je uzgojeno na farmi s prisutnim antibioticima i hormonima. Kupujte lokalno uzgojenu hranu, što bliže izvoru. Voće i povrće sadržava bakterije koje nam pomažu u probavi hrane, a to gubimo kada kupujemo neorganske proizvode prskane kemijskim proizvodima. Topljiva vlakna temelj su zdravog mikrobioma, jer to jedu vaše crijevne bakterije. Kad ga hranite topljivim vlaknima, nagrađuje vas proizvodnjom hranjivih nusproizvoda.

Nadopunite svoju prehranu učinkovitim dodatkom kao što je Super Booster Gut Health s prebiotikom inulinom. Terapijska formula s vrhunskim hranjivim tvarima, uključujući trešnju acerolu bogatu vitaminom C, prebiotički inulin i vodeni kolagen za zdravo vezivno tkivo, potiče zdravu funkciju probavnog sustava i poboljšava zdravu floru te dobar rast bakterija.

Eksperimentirajte i uvrstite fermentiranu hranu na svoj jelovnik kao što su kimchi, kiseli kupus, kefir, miso, jogurt i tempeh. Uzimajte antibiotike samo kada je to potrebno (pretjerana higijena ubija dobre bakterije, a zle potiče na rast), izbacite alergene, toksine, previše kofeina i alkohola. Uvedite u svoju rutinu tehnike meditacije i smanjenja stresa kako biste umirili um i crijeva. I na kraju vježbajte pažljivo jedenje. Jelo je zapravo zasebno ponašanje u usporedbi s nečim poput gledanja televizije ili pomicanja po telefonu. Da bi se dogodila pravilna probava, morate je početi cijeniti kao zasebnu aktivnost.

 

Leave a Comment

Your email address will not be published.